V jakém případě je web sakra drahá věc?

V roce 2018 internetem proplula informace, že existuje téměř dvě miliardy webových stránek.
V roce 2019 to už bylo 1 708 575 000 aktivních webových stránek. 

Možná vás teď napadá otázka:
má to tedy vůbec smysl zakládat si web?
Moje odpověď zní:
pokud jste odhodláni se o něj starat a budovat kolem něj komunitu, pusťte se do toho. 

 

Často za mnou chodí klienti, kteří chtějí postavit web. Webovou vizitku. Nechtějí jej propagovat. Nechtějí aby to smrdělo marketingem. Chtějí webovou vizitku, která je bude prezentovat

Mají představu, že si zaplatí jednou za web a on tam potom na tom internetu bude vyskakovat každému, kdo bude hledat jeho obor. Bez žádné práce a investic navíc pochopitelně.
Tak prosím vás takhle ne. To je přesně ten případ, kdy pro vás web bude sakra drahá věc. 

Protože: 

  • zaplatíte někomu, kdo vám web vytvoří,
  • věnujete tomu i vy spoustu času při tvorbě obsahu na web a revizím,
  • měsíčně budete platit doménu a hosting,
  • v horším případě taky budete měsíčně platit i šablonu,
  • o web se nikdo nebude starat, takže bude chátrat a stane se lákadlem pro hackery – a nechcete vědět, kolik času, peněz a nervů vás bude stát záchrana toho nefunkčího webu.

A poté co tohle všechno budete platit, zjistíte, že vám z webu stejně nechodí žádné zakázky. Pochopitelně, když vám marketing, propagace a další investice do webu smrdí. 

V tomto případě je web strašně drahá záležitost a než tohle, tak raději NIC. 

Pak je tady ale druhý případ.

Najdete si někoho, kdo váš web naučí základy marketingové komunikace. Technicky vám to nastaví. A v lepším případě vám poskytne i lekci marketingu, abyste si s webem rozumněli.

Stejně jako kolega v předchozím příběhu zaplatíte: 

  • někoho, kdo vám web vytvoří,
  • měsíční poplatky za doménu a hosting, 
  • a dost pravděpodobně budete ještě platit další marketingový nástroj, který vám bude pomáhat v komunikaci s klienty … 

Na rozdíl od kolegy výše, vám web začne vydělávat.
Přinese poptávky. Někdo si koupí váš produkt. Objedná se na konzultaci. Cokoli co od svého webu chcete … 

V tu chvíli vás nebude trápit, že jste zaplatili fakturu za zhotovení webu. Že měsíčně web krmíte, protože to bude taková vaše zlatá slepice. Vy ji budete krmit a ona vám bude snášet vajíčka. (Nevěřím, že jsem právě webové stránky přirovnala ke slepici!)

V tu chvíli jsou peníze, které vrazíte do tvorby a provozu webu, investicí. Investicí, která se vám brzy vrátí.
V tu chvíli se vyplatí investovat do někoho, kdo tvorbě webu opravdu rozumí a ne studentovi, který vám to spíchne na koleni při nudné hodině biologie. 

 

Co si vyberete?

Investici nebo hodně drahý “dobrý pocit, že jsem něco udělal/a”?
Michaela Gřešková
Michaela Gřešková
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • check-list: Jak napsat článek, který si lidé opravdu přečtou?

    Stáhněte si check-list ZDARMA a mějte už jen čtené články :)

  • Články, které sklidily nejvíce úspěchů:
  • Chci dostávat nové články do své e-mailové schránky
  • Kategorie