První si je musíte vychovat a až pak (jim) začít prodávat

Když někdo začne online podnikat, většinou to je s vidinou všech těch milionů, které online mágové prorokují. Takže si myslí, že když si vytvoří web a nějaký placený produkt, pak to jednou vysdílí na Facebooku, pošlou jeden e-mail a milion je doma.
Ale v 99% případů to tak nebude. Ve skutečnosti budete rádi, když si za ten svůj “milionový” zisk pozvete kámošku na kafe / kamaráda na pivo. 

Jsem teď strašně chytrá, protože been there, done that a nabila jsem si čumák.
Pod naší firmou EDUWAY jsme vytvořili projekt Zázračné Bachovky. Autorkou a tváří celého projektu je mamka, která je v tom oboru profík a jednou z nejlepších v ČR. Tím chci říct, jen to, že když přijde na znalosti ohledně Bachových esencí, není nouze. 

Co se ale týče e-mailových kampaní (Smartkampaní) jsme udělali jednu obrovskou chybu … 

  1. mluvili jsme s klienty/zákazníky jakoby měli všechny znalosti, které my
  2. chtěli jsme hned prodávat

A z toho vyplynulo to, že jsme prodávali zhruba podle toho, jak foukal vítr nebo svítilo sluníčko – zkrátka, vůbec jsme to neměli pod kontrolou. A co si budem, byli jsme z toho nešťastní. 

 

Takže jsem se na 3 týdny zahrabala do našich e-mailových Smartkampaní – tedy přesněji řečeno jen do těch, které se týkaly projektu Zázračné Bachovky.
A vzala jsem to úplně od podlahy. Než jsem začala psát, seděla jsem jako hromádka neštěstí a snažila se na to podívat z pohledu klienta. Z pohledu tématem úplně nepolíbeného. Proč by vůbec ten někdo na druhé straně měl sakra potřebovat nějaké Zázračné cosi? Co to cosi vůbec je a jak moc jim to zlepší jejich životy? 

 

Čeho jsem těmi třemi týdny zahrabaná ve slovech, větách a hromadě otázek dosáhla? 

  1. klienti už nemají pocit, že na ně mluvíme čínsky a rozumí nám – ví proč jim nabízíme co nabízíme a ví, že je to pro jejich dobro
  2. v první řadě neprodáváme, ale říkáme jim jaké to má pro ně benefity, jak to pomohlo jiným a proč tomu sama autorka tolik věří – reference, články, příběhy
  3. říkáme jim, že jsme kámoši, že je chápeme, že my taky máme problémy a protože nám samotným ty zázraky pomohly, tak chceme pomoci i jim
  4. a až budou ready (třeba i za 3 měsíce) tak jim dáváme vědět, že máme něco fakt obrovského a skvělého, co nám bude opravdu vydělávat – ne jen pokrývat “náklady”

 

Co jsem vám chtěla tímto článkem říct a předat je to, že:

  • napoprvé to pravděpodobně nikdy nebude perfektní (ano i já to budu muset ještě minimálně jednou přepsat a překopat)
  • to, že neprodáváte neznamená, že váš produkt nikdo nechce, ale možná jen neví, co prodáváte a k čemu mu to bude – možná ve vás nemá důvěru (dostatečně vás nezná, lidé chtějí cítit nějaké spojení “taky jsem byl v prdeli, a na základě svých zkušeností, které jsem získal, když jsem se z té prdele vykopával, vám také pomůžu”)
  • nekoukejte na to svým pohledem, ale pohledem zákazníka. co vás zajímá, když něco kupujete (cokoli: pračku, tričko, vajíčko, auto, kurz, …)

a z toho tak trošku plyne: 

  • vzdělávejte je. Vzdělávejte své klienty a potencionální zákazníky ve vašem oboru, aby věděli proč to děláte a proč by oni měli nakoupit

Míša Gřešková

Copywriterka at EDUWAY s.r.o.
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.
Míša Gřešková
Míša Gřešková
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • e-book: 5 kroků k vytvoření webu, který oprvadu prodává

    Stáhněte si e-book ZDARMA a naučte své webové stránky konečně prodávat!

  • Články, které sklidily nejvíce úspěchů:
  • Chci dostávat nové články do své e-mailové schránky
  • Kategorie