Proč je obsah důležitou součástí marketingu?

Všimi jste si, že Facebook reklama i “PPCčka” jsou dobrými sluhy, ale slouží jen dokud vy sypete (peníze pochopitelně). Tady by se hodilo použít přísloví: zadarmo ani kuře nehrabe.
Je tedy dost pravděpodobné, že jakmile vypnete reklamu, zisky klesnou. 

Co takhle ale mít něco, co vám pomůže zvýšit zisky, dát o sobě vědět a to 24/7 bez průběžného přisypávání peněz? 

Jedna taková kouzelná věc existuje, říká se jí obsahový marketing.
Jak ale napsat článek/ příspěvek, který lidi zaujme natolik, že rozkliknou a udělají akci, kterou vy chcete – dají vám e-mail, nakoupí … 

Než se začnete odhodlaně pouštět do vymýšlení témat článků (videí, podcastů a příspěvků na sociální sítě), položte si otázky: 

  • Opravdu někoho “tento orgán” může bolet? 
  • Umím svým produktem/službou tu bolest vyřešit? 

Tedy:

1. na blogu (videu, podcastu …) rozebírejte věci, které lidi trápí a dávejte jim na to odpověď či řešení

Obsahový marketing jako váš brand manager!
Je dost možné, že investujete (nebo se k tomu chystáte) tisíce do reklamy – Facebook, Google, … – nebudu si tady na nic hrát, ani vám lhát. My taky placenou reklamu využíváme, není to nic, za co byste se měli stydět.
Ale …
Lidem se budete zobrazovat jen, když budete platit. Jakmile přestanete, tak na vás dost možná zapomenou. 

Když budete mít ale blog plný článků, které budou lidem řešit problémy – a ještě v nich budete odkazovat na své produkty – tak jste v podstatě vítěz, protože: 

  • dlouhodobě si tím budujete značku – ty články vám už nikdo nevezme, nesmaže, zůstanou tam.
  • Google vás bude mít rád, protože se na vaší doméně něco bude dít. Když tedy někdo bude hledat zaručený návod, jak vyzrát na bolest hlavy, tak se mu ukáže právě váš článek s vašimi tipy či doplňky stravy, které s bolestí pomohoi. A to se může stát dneska, v úterý, příští týden, za rok … 

2. možná neprodáte hned, ale lidi se k vám vrátí, protože si zapamatují, že VY jste ten ODBORNÍK

Když hledáte radu na svůj problém a něco vám opravdu pomůže, zapamatujete si to. A vrátíte se. A stejně tak váš zákazník …
Nejlepší je samozřejmě pro jistotu návštěvníka chytnout – jak to udělat najdete TADY.
Věděli jste, že prodejní “proces” může trvat třeba až 2 roky. Tedy, že vás může váš potenciální zákazník sledovat i 2 roky a až poté od vás koupit?
A pokud mu během těch 2 let dáte pádný důvod – třeba právě nápomocnými tipy na blogu (ve videu …), šance na nákup se ještě zvětší. 

 

Možná si teď začínáte zoufat, že vlastně vůbec nevíte, jak takový článek napsat … Zoufat si nemusíte, i na to jsem myslela a připravila jsem proto pro vás check-list: Jak napsat článek, který si lidé opravdu přečtou?
Stáhnout zdarma si jej račte TUDY

Michaela Gřešková
Michaela Gřešková
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • check-list: Jak napsat článek, který si lidé opravdu přečtou?

    Stáhněte si check-list ZDARMA a mějte už jen čtené články :)

  • Články, které sklidily nejvíce úspěchů:
  • Chci dostávat nové články do své e-mailové schránky
  • Kategorie