Proč byste měli mít svou vlastní e-mailovou databázi?

V dnešní době (obzvlášť v době omezení, strachu a pochyb o svém podnikání) hodně lidí hlídkuje a zjišťuje, jestli i oni by zvládli podnikat online.
Jak na to, s čím začít, co je nutné “must have”.
Jako první narazí na to, že asi budou potřebovat web, pak je ťukne nějaký ten fakturační systém, který pokecá s webem a pak mnohdy s nelibostí zjistí, že budou potřebovat i e-mailový systém. Aby si mohli vybudovat svou vlastní e-mailovou databázi. 

A co si budem, mnohým to po chuti úplně není. Mají plno důvodů proč ne! 

  • “Nesnáším někomu dávat e-mail!”,
  • “Newsletter? To nefunguje!”, 
  • “Žádný magnety tvořit nebudu!”, 
  • “To jako budu potřebovat nějaký GDPR?!”

 

Takže já právě proto začnu s tím:

Proč mít svou e-mailovou databázi? 

Někdo možná úplně začíná a kromě e-mailové databáze nemají ani sociální profily. Pak tady jsou ale ti, kteří na sítích jsou a to je jejich argument, proč e-mailovou databázi ne!
Ale …
To že máte tisíce fanoušků na Facebooku je super. Fakt báječné. Ale co když se Facebook rozhodne a zruší vás – vaši stránku, skupinu nebo prostě spadne Facebook. Jste v háji. 

Když budete mít svou e-mailovou databázi, jsou to vaše kontakty. Žádný Facebook se nemůže jen tak rozhodout. Jediný, kdo se může rozhodnout, je čtenář na druhé straně, a může se odhlásit. 

Takže, když máme důvody, proč to je fakt dobrý nápad a jít do toho, tak se přesuneme k druhé otázce: 

Jak začít tvořit e-mailovou databázi? 

Nebudeme si „mazat med kolem huby“, nikdo dneska už moc newsletter nechce. Nejste-li někdo fakt TOP.
Jak tedy začít, když ne newsletter?
Magnet!
Vytvořte si hodnotný magnet zdarma, za který lidé rádi vymění svou e-mailovou adresu. Jak na magnet, najdete v článku  TADY.  

Magnet, za který lidé vymění svůj e-mail může být: 

  • e-book
  • check-list
  • myšlenková mapa
  • krátké video

 

A co pak, když ve své databázi už pár kontaktů máte? 

Co těm lidem posílat? Není to žádná raketová fyzika.
Můžete začít s: 

  • články na vašem blogu, 
  • rychlými aha tipy a triky, 
  • nabídky, speciálně ušité pro ně, jako vaše kontakty/klienty, 
  • odpovíte jim na často kladené otázky – tedy zbouráte jejich obavy ohledně nákupu. 

 

A bod poslední, ale o nic méně důležitý, 

Kde a s jakými nástroji budovat svou e-mailovou databázi? 

 

Máte už svou e-mailovou databázi, která vám pomáhá s důvěrou a prodejem?
Nebo jste ti, kteří naopak potřebovali důvody, proč do toho opravdu jít?
Ať tak či tak, držím vám palce s budováním důvěry a růstem e-mailové databáze.

Michaela Gřešková
Michaela Gřešková
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • check-list: Jak napsat článek, který si lidé opravdu přečtou?

    Stáhněte si check-list ZDARMA a mějte už jen čtené články :)

  • Články, které sklidily nejvíce úspěchů:
  • Chci dostávat nové články do své e-mailové schránky
  • Kategorie