Proč byste měli dávat své know-how zdarma?

Setkávám se s názory typu:
Proč bych to měl psát do článku, za který mi nikdo nezaplatí?
To je MOJE know-how! Ať si na to ostatní přijdou sami.
Video s informacemi zdarma? Si upadla ne?!
a podobné nechápající slovní zjevení. 

 

Jenže došlo vám někdy, jak asi všichni ti lidi budou vědět, že jste v tom, co děláte, fakt dobří? Jak budou vědět, že tomu fakt rozumíte? Že zkrátka “nevaříte jen z vody”? 

Tím, že dáváte určitý obsah zdarma, si budujete značku experta. Nehledě na to, že obsahový marketing je fakt vážná (a úžasná) věc

Se mnou dneska lidi začínají hovor nebo schůzku slovy: víš u tebe na blogu jsem četl/a … takže jsem se rozhodl/a tě oslovit. 

 

Živě slyším vzpouru “Ale já psát neumím. Tobě se to mluví, když je klávesnice tvůj kámoš!
A já vás hned uklidním (nebo taky možná hrozně naštvu), že obsah nemusíte tvořit jen pomocí blogu a už vůbec ne psaní.
O YOUTUBE jste už pravděpodobně slyšeli. Nebo se můžete přidat k obrovskému trendu podcastů. 

Pomocí svého blogu/videa/podcastu (a klidně mi dejte vědět, jaká jiná forma obsahu vás oslovila) nemusíte dát všechno! Ono to ani nejde. Pokud bude váš klient chtít ucelený návod, jak vytvořit byznys plán/nastavit si vhodný jídelníček/aplikovat všechno vědění o timemanagementu do svého byznysu (…) bude už ochotný vám za to zaplatit, protože ví, že jste profík a víte, co děláte. 

 

Uveďme si to třeba na takovém plánování. Jste plánovací expert, timemanagement je váš nejlepší kámoš a čas je pro vás dar, ne nepřítel.
Obsah, který můžete dát zdarma je téměř nekonečný. Chcete příklady?

  • appky, které nakopnou produktivitu (a že jich je!) 
  • jak si z diáře udělat omalovánku a mít přehled úplně o všem
  • výhody, které obohatí váš život, když budete plánovat
  • tipy na knihy o plánování od mágů světa

 A víte vy co? Když se někdo rozhodne, že ten bordel, který ve svém životě má, chce nějak zorganizovat a naplánovat, tak se vám ozve a voilà, máte zakázku!
A kolega vedle, co se vám vysmíval, že všechny ty znalosti, které byste mohli prodat, dáváte zdarma, sklopí uši a začne googlit, jak na obsahový marketing. 

 

Pokud rozumíte anglicky, koukněte na video od Sunny Lenarduzzi. V 10 minutách popisuje, proč dává tolik obsahu zdarma a proč by se tomu každý z jejich 380 tisíc sledujících měl přestat divit. 

 

Míša Gřešková
Míša Gřešková
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • check-list: Jak napsat článek, který si lidé opravdu přečtou?

    Stáhněte si check-list ZDARMA a mějte už jen čtené články :)

  • Články, které sklidily nejvíce úspěchů:
  • Chci dostávat nové články do své e-mailové schránky
  • Kategorie