Používáte všechny dostupné prodejní techniky?

V dnešní době máme opravdu možností hromadu.
Nechci tady dneska rozebírat rok ‘69 – cestování, podnikání samo o sobě – ale spíše možnosti, které dneska máme, když přijde na prodej svých produktů a služeb. 

 

Spousta lidí si zoufá, že už fakt neví co! A že jim ta jejich cestička, kterou jim někdo poradil nebo nastavil, nefunguje. O tom, že to nepůjde hned na poprvé jsem už psala tady, ale dneska bych to chtěla zaměřit spíše na techniku. Nebo spíše techniky, ty všechny, které dneska máme. 

Zatímco my – lidi – sedíme a brečíme, že ta prošlapaná cestička nefunguje, tak existují tvorové, kteří prostě jdou a zkusí to jinak. Třeba jako moje štěně. 

 

Vychovávali jste už někdy štěně? Je to celkem dřina. Nejen co se utírání loužiček na podlaze týče, ale taky tak nějak pochopit, co to němé zvíře asi tak chce.
Blbý je, že stejná otázka “A čeho tím jako chtějí dosáhnout?” zaznívá i u reklam a marketingových kampaní, jejichž jediný úkol měl být prodat. 

A teď přichází ta chvíle, kdy vám vysvětlím, proč chování štěněte přirovnávám k prodejnímu procesu … 

Štěně je tvor nenažraný (teda aspoň to moje), takže piškotů může sežrat tunu.
No jo, ale člověk je tvor rozumný (alespoň do jisté míry) a ví, že štěně tu tunu piškotů sežrat nemůže. A už vůbec ne “jen tak”. Asi na mě zbylo nějaký vychytralý štěně či co, protože rychle pochopila, že piškot = odměna. Teda, že ho dostane, jen když “něco” udělá. 

A to máte vidět to divadlo, když se snaží přijít na to, co to je. 

Začíná tím, že skáče jako blázen kolem. To nefunguje.
Začne štěkat. To taky nefunguje.
Tak si sedne. Dostane jeden piškot.
Jeden je ale málo, že jo. Takže dá pac. Dostane piškot.
Znovu štěkne, jako “sakra, a co dál, jako?!”. To nefunguje.
Lehne si a udělá smutné psí oči. Dostane piškot.
Zvedne se a začne mě tahat za svetr. Přichází tvrdý ignor nebo dokonce pokárání. Tentokrát smutné oči nepomáhají. Že by to bylo v tom lehnutí si? Bingo a dostane piškot

No a teď si každý piškot, které dostane moje štěně, zkuste dosadit přicházející peníze na účet. A stejně, jako to malé tele, to zkuste zopakovat. Možná vylepšit, aby přišly piškoty dva ;)

 

O tom, že dneska existuje spousta cest, jak prodávat, není pochyb.

Ale ne každému produktu – nebo-li spíše jeho cílové skupině – vyhovuje to stejné. Takže v začátku se pravděpodobně nevyhnete nějakému tomu testování. A na základě toho testování, které si někde budete zaznamenávat, budete opakovat to, za co vás klienti/zákazníci odměňují. 

A pokud budete chtít větší odměny, budete muset vymyslet nové kousky a techniky, jak dostat svůj piškot

Michaela Gřešková
Michaela Gřešková
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • check-list: Jak napsat článek, který si lidé opravdu přečtou?

    Stáhněte si check-list ZDARMA a mějte už jen čtené články :)

  • Články, které sklidily nejvíce úspěchů:
  • Chci dostávat nové články do své e-mailové schránky
  • Kategorie