Na jakých sociálních sítích (ne)musíte být?!

Co byste dělali na sociálních sítích, kdybyste tam neřešili byznys?
Já bych tam pravděpodobně vůbec nebyla.

Jednak to žere čas, energii, chuť do života a taky osobní údaje. 

 

Ale dneska bych se na sociální sítě, a na jakých sociálních sítích (ne)musíte být, chtěla podívat z pohledu byznysu. Z pohledu vašeho byznysu. 

Pokud se alespoň trošku zajímáte o marketing na sociálních sítích, tak pravděpodobně sledujete trendy, statistiky, která soc. síť teď frčí a občas se vám z toho dělá trošku na nic. Uvědomujete si totiž, že reálně nemáte čas být na všech těch sociálních sítích a vytvářet tam smysluplný obsah.
Trošku vás teď uklidním. 

Nemusíte být na VŠECH sociálních sítích!

Na svém webu opravdu nemusíte mít 10 tlačítek s odkazy na své profily na sítích.
1. jsem si jistá, že nebudete mít čas tvořit obsah na všechny různé platformy
2. vaše cílová skupina – tedy potenciální zákazníci – na všech taky nebudou

A na jakých sociálních sítích tedy být musíte?
Tedy, které sociální sítě si máte vystavovat na svůj web?
Na jaké sociální sítě tvořit obsah? 

Odpověď je velmi jednoduchá. 

 

Buďte a tvořte obsah tam, kde je vaše cílová skupina – vaši potenciální zákazníci. 

Každá ze sociálních sítí má své pro a proti, a každá z nich taky oslovuje jiné lidi. Lidi jiného věku, lidi s jinými finančními prostředky. 

 

V určitém období zažíval obrovský boom Instagram. A jelikož “být na Instáči” bylo v té době extra cool, tak tam vlezla spousta lidí, kteří na této platformě nemají co předat. Pyšně si to vystavili na weby a mysleli si, co já vím, že jim za to založení účtu na Instagramu snad někdo zaplatí. Nezaplatil …

Ve zkratce, než začnete do jakékoliv sociální sítě investovat čas a nahánět tam lidi, zkuste si první zjistit, jestli tam máte co publikovat, a jestli tam jsou lidi, kterým chcete prodat

 

A teď ve zkratce, které sociální sítě existují a koho na nich najdete: 

Facebook – mluví se o něm jako o nejpopulárnější sociální síti

Jednou z nejefektivnějších aktivit, kterou můžete dnes pro svůj byznys na Facebooku udělat, je založit skupinu. Získat tam lidi a komunikovat s nimi – tvořit komunitu. Děti na Facebooku už oslovíte jen zřídka, ale jsou-li vaši klienti ve věku 18 – 49 let, Facebook je pro vás ideální. 

Instagram

Instagram je vizuální síť. Mnoho lidí má Instagram spojený s filtry, dneska prý už letí spíše přirozenost, než perfektně vyfiltrovaná a hodiny odlaďovaná fotka, tak či tak Instagram = fotky.
A co se věku týče, najdete tam spíše tu mladší generaci. 90% uživatelů Instagramu je do 35 let.

LinkedIn

LinkedIn je čistě byznys sociální síť. Pokud tedy děláte B2B byznys je to VAŠE sociální síť.

Twitter

Říká se, že Twitter je pro novináře a politiky. Třeba novinář Filip Horký uvádí, že nové informace čerpá právě z Twitteru a získává tam nejnovější zprávy ze světa.

TikTok

Máte produkt, který je pro děti, zapomeňte dneska na hračkářství, a jděte na TikTok. Taky ale zapomeňte na klasickou reklamu, jako třeba na Facebooku. Na TikToku jedou influenceři nebo vlastní obsah. 

Youtube

Na Youtube najdete převážně uživatele ve věku 18-49 let. Zajímavost: celosvětově jsou na Youtube zhlédnuty 2 miliony videí za minutu. 

Pinterest

Je to opět vizuální síť. Podle statistik je na Pinterestu více žen, než mužů (45% žen a 17% mužů). Na americkém trhu se řadí mezi ecommerce sociální sítě. 

 

Pokud chcete objevit více zajímavostí o sociálních sítích a útrobách internetu obecně (a nemáte problém louskat anglické texty) zabrouzdejte více TADY

Míša Gřešková

Copywriterka at EDUWAY s.r.o.
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.
Míša Gřešková
Míša Gřešková
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • e-book: 5 kroků k vytvoření webu, který oprvadu prodává

    Stáhněte si e-book ZDARMA a naučte své webové stránky konečně prodávat!

  • Články, které sklidily nejvíce úspěchů:
  • Chci dostávat nové články do své e-mailové schránky
  • Kategorie