Na jaké (ne)prodejní texty na svém webu zapomínáte?

Dost pravděpodobně máte vyladěné stránky prodejní, úvodní a v záložce o mně se to téměř třpytí.
Možná jste si i najali kopíka, který vaše prodejní stránky odladil. Píše brilantní články, ale přesto to někde drhne, nebo by to prostě jenom mohlo být lepší.
A někdy to může být o maličkostech. O maličkostech, na které jste možná zapomněli. 

 

Stránky, na které jste možná zapomněli: 

chybová stránka – čas od času se to stane. Přepíšete název a nějaký zatoulaný odkaz nefunguje. 

Přikládám pár příkladů, jak by to vypadat mělo:

 

 

Drobnosti, na které jste možná zapomněli: 

cookies lišta – jasně, je to nut(d)ná povinnost, ale i to se dá podat lidsky.

Tlačítka – tlačítka většinou dávají klientovi udělat nějakou akci, která je z vaší strany žádaná. Proto jsou tlačítkové texty opravdu DŮLEŽITÁ, ale i často podceňovaná věc. 

Formulářové texty – víte, co se stane, když klient nebude vědět, co do formuláře napsat? Za a) bude vám psát, volat a vy to budete muset řešit – to vás bude odvádět od důležitějších věcí. Za b) odejde.

Notifikace – jsou častější v aplikacích než na webu, každopádně ať tam či tam, notifikace by měla mít jasnou call to action ale zároveň neotravovat klientovi život a naopak mu život zlepšit.

 

Tady už se nejedná tak úplně o copywriting, ale o takzvané UX texty aneb designování produktu pomocí slova. Tyto texty nemusí prodat, jde o to zpříjemnit uživatelské použití. 

 

Texty by tedy měly být: 
  • jasné, 
  • stručné, 
  • předávat info, které uživateli usnadní život (prodejní proces), 
  • měly by rozbíjet uživatelské obavy, 
  • a nemusí sršet vtipem ani kreativitou.

Pro vás to může znamenat například to, že více klientů zaplatí fakturu, protože to je jednoduché. Dokončí objednávku a nenechají zboží pouze v košíku. 

 

Text by měl uživateli pomáhat, ne ho zmást. Ne mu komplikovat život a nákup.
A tím samozřejmě pomáháte i sobě. Neřešíte již 20x opakované dotazy, více vyděláváte. Lidé o vás šíří pozitivní reference.

Michaela Gřešková
Michaela Gřešková
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • check-list: Jak napsat článek, který si lidé opravdu přečtou?

    Stáhněte si check-list ZDARMA a mějte už jen čtené články :)

  • Články, které sklidily nejvíce úspěchů:
  • Chci dostávat nové články do své e-mailové schránky
  • Kategorie