Kde a jak oslovit zákazníky?

Když se rozhodnete začít online byznys, nebo svůj offline byznys “jen” online propagovat, zjistíte, že zdaleka největší problém nejsou samotné webové stránky, jejich tvorba, obsah … ale oslovení klientů. Těch správných klientů. 

Uvědomíte si, že nevíte JAK a KDE své klienty oslovit.
Protože jak říkám všem klientům, než se pustíme do spolupráce: to, že máte webové stránky postavené podle všech marketingových a prodejních pouček je báječné, ale druhá věc je na web ty lidi dostat. Dát jim vůbec šanci vaše skvělé prodejní stránky objevit. 

A to je vážení ta nejtěžší práce. Marketing. Propagace. Říct: tady jsem, tohle dělám, a vám to fakt hodně pomůže! 

 

Začněme možná obráceně a to u otázky:

JAK oslovit své klienty? 

To je ta situace, kdy už web máte. Když se plácáte po rameni, že jste to fakt zvládli.
Teď už si jen lámete hlavu, proč když vám na web proudí hromady návštevníků, tak nemáte ani jednu poptávku … 

Pravdou je, že si vás po zavření záložky v prohlížeči nikdo nepamatuje.
Ví, že jste pan X a děláte věc Y. Pokud máte správně napsané texty, tak pravděpodobně i ví, že byste jim mohli pomoct, ale … neznají vás, není mezi vámi žádný vztah, žádná důvěra, a vlastně ani neví, jestli jste opravdu TAKOVÝ odborník. Žádnou vaši práci dosud neviděli. 

Existují 2 kroky, jak si pomocí svého webu vybudovat důvěru a značku odborníka: 

  • vytvořte magnet, který dáte svým klientům (zdarma)
  • tvořte obsah, který je přesvědčí, že svému tématu opravdu rozumíte!

Magnet, v tomto případě, se rovná NĚCO, co návštěvníka webu k sobě přitáhne a chytne. Něco, co bude mít pro návštěvníky webu nějakou hodnotu, ale zároveň vás to “nebude nic stát”. To znamená, magnet NENÍ fyzický produkt.
Magnet na webu by měl návštěvníkovi dát jistou ochutnávku toho, co děláte, v čem jste dobří. A dá vám za to svou e-mailovou adresu.
Více o tom, co je to magnet a proč byste jej měli mít na webu, najdete TADY

Obsah může být formou článků nebo jste-li více komunikativní typ, místo článků můžete sdílet na blogu svá videa.
A ty (články/videa) jim poté můžete posílat formou newsletteru na e-mail, který jste získali z magnetu.
Ještě, než začnete prskat, že vy žádnou e-mailovou databázi nepotřebujete, koukněte TADY. Možná změníte názor. 

Taky ale nezapomeňte, že takové srandy jako posílání e-mailů jsou součástí našich zákonů. Takže než se pustíte do hromadného rozesílání newsletterů a obchodních nabídek, zkontrolujte si, že máte všechno právně správně. 

 

A dostáváme se k otázce číslo 2!

Kde získat své klienty? 

Jak ty své potenciální klienty dostat na web a ukázat jim svou práci? Jak jim vůbec dát šanci stáhnout si váš magnet, přečíst váš článek, shlédnout video?

Sociální sítě

Dnes pravděpodobně ta nejrozšířenější varianta sebepropagace je na sociálních sítích.
Může se to zdát jako ta nejjednodušší věc, ale zdaleka není. Není to o tom, přidat se na VŠECHNY existující sociální sítě a chrlit tam nové a nové příspěvky.
Je to o tom, najít si TU svou sociální síť. TU síť, kde jsou vaši potenciální klienti. 

Proto je důležité, abyste mysleli na to, že když budete moc sociální, tak budete mít tak akorát “kocovinu” a ne byznys. Na jakých sociálních sítích být nemusíte, koukněte TADY

Placená reklama

Tady asi není nic moc co dodat. Zaplatíte a jste vidět.
Platformy pro placenou reklamu mohou být: 

  • Facebook, 
  • Instagram,
  • Google, 

Opět mějte na paměti, že vaše reklama by se měla zobrazovat tam, kde jsou vaši potenciální klienti. 

 

Hodně štěstí s oslovováním a získáváním klientů!

Michaela Gřešková
Michaela Gřešková
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

  • check-list: Jak napsat článek, který si lidé opravdu přečtou?

    Stáhněte si check-list ZDARMA a mějte už jen čtené články :)

  • Články, které sklidily nejvíce úspěchů:
  • Chci dostávat nové články do své e-mailové schránky
  • Kategorie