Jen psát nestačí! Aneb jak si vybudovat brand?

Existuje taková skupinka lidí, kteří chodí a plivou kolem sebe špínu, že jim nikdo nechodí na jejich web. Že nikdo nečte jejich články. Že ten jejich web je asi nějakej rozbitej, či co. 

 

Vytvářet obsah je skvělé. Také je báječné obsah recyklovat. Fantastické taky je, mít vyladěné SEO. Ale to stále ještě neznamená, že si vás někdo všimne

Lidově se říká: jít s kůží na trh. Pro někoho už jenom to, že musí začít psát a publikovat, je dost velká výzva. Sdělit světu svůj názor, jak to dělám já, jak to vidím já. A to pořád ještě není ten strop toho všeho.
Určitě to neříkám (nepíšu) poprvé, ale na internetu je dneska každý, a najdete tam snad úplně všechno. A i když si už říkáte: “už jsem viděl všechno”, přijde něco, co vás na netu překvapí.
Proto je důležitá ještě jedna věc. Důležité je zvednout zadek, z podlahy seškrábat nízké sebevědomí a s úsměvem říct:
Ahoj, tady jsem. Tohle dělám. A hele, tebe znám, sleduju, zbožňuju.

Co tím myslím? 

Mít profil na všech sociálních sítích je fajn – pro začátek. Důležité ale je, najít si platformu, na které budete opravdu aktivní. Na které budete komunikovat, na kterou se hodí váš obsah a (především) na ní jsou lidi, které chcete oslovit, tedy vaši potenciální klienti, vaše cílová skupina.
Některé oslovíte na Facebooku a některé naopak na Instagramu a někdo svůj klan najde na LinkedInu. Takže u tohoto začněte úplně jako první, zjistěte si, jestli lidi, které chcete oslovit jsou tam, kde vy. Pokud ne, přestěhujte se – hlavně nečekejte, že se oni budou stěhovat za vámi. 

A když máte tu SVOU platformu (sociální síť), komunikujte. Přidávat příspěvky, aby vás měl algoritmus rád, je dobrý začátek. Ale pořád to znamená pouze to, že jste pasivně aktivní. Vy ale chcete být aktivně aktivní

Takže:

1) VYZÝVEJTE JE K AKCI

Vyprovokujte své sledující, aby s vámi pod příspěvkem diskutovali. Sdělili vám svůj názor. Bude vás mít rád algoritmus sociální sítě, vaši zákazníci taky budou vědět, že jste lidi a položíte-li správnou otázku, můžete o svých zákaznících a jejich potřebách zjistit něco, co vám může pomoci. 

Jako bonus vám ukážu, jak (ne)komunikovat na sociálních sítích pokud chcete být úspěšní!

Tenhle příspěvek je špatně:

Proč?
Nevyzývá k akci. Pokud nejste nejlepší přátelé, tak vlastně vůbec nemáte páru, co tím “zastavením se” myslí. 

  • A jak to upravit?
    Elegantně je nasměrovat do Facebook skupiny, kde se s členy pak už lépe komunikuje
  • Připomenout jim svůj projekt
  • Položit otázku

P.S. skupinu/stránku/člověka na Facebooku označíte i s aktivním proklikem tak, že před název/jméno napíšete @. 

 

2) KOMUNIKUJTE

Komunikovat ale NEznamená jen sdílet otázky ve svých příspěvcích. Komunikovat znamená, vyjádřit se k příspěvku někoho jiného. 

Prosím vás ale POZOR!
Zkuste to jinak, než je pomocí robota, který vaším jménem píše “Pěkný :)” to totiž zas tak úplně pěkný není. A mohli byste vypadat jako pěkný idiot. 

 

Je mi jasné, že mi teď chcete oponovat, že na tohle nemáte čas. Jasně, já taky nemám čas sedět na Facebooku nebo Instagramu 5 hodin denně a komentovat každý druhý status kohokoli, kdo si dneska zvládl udělat selfie. Když se přihlásím na své sociální sítě, vidím jen to, co vidět chci. Abyste tomu rozumněli, na sockách sleduju jen TY a TO, co chci, co mi dává smysl a má to nějakou hodnotu. Jsem ve skupinách, kde když okomentuju příspěvek, tak mi to přinese i něco víc než jen dalších 131 notifikací hlásající “Sluší!❤️”. 

Zkuste tedy sledovat lidi nebo skupiny, které vám mají co předat nebo vy máte co předat jim. A komentujte to. Podělte se o svou zkušenost, když jste tázáni. Nabídněte pomocnou ruku, když je potřeba. Pochvalte, když se vám něčí práce opravdu líbí a zkuste to konkrétněji, než jen: “Fakt dobrý!

 

Jak budovat brand na internetu a sociálních sítích a propagovat sebe, svůj blog či web je na hodiny a hodiny. Pro začátek zkuste ale tyto 2 věci. Možná se začnou dít maličké věci, které vám do budoucna ale umožní to rozjet ve velkém ;)

 

Shrnutí v 5 bodech?

  • nebuďte sebestřední, sobci ani asociální
  • musíte vědět, kde jsou lidi, kterým chcete prodat a tam musíte být taky!
  • komunikujte! ukažte, že jste taky lidi
  • nezapomínejte na VÝZVU K AKCI
  • máte volbu, nad čím budete na sociálních sítích trávit čas

Míša Gřešková

Copywriterka at EDUWAY s.r.o.
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.
Míša Gřešková
Míša Gřešková
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • e-book: 5 kroků k vytvoření webu, který oprvadu prodává

    Stáhněte si e-book ZDARMA a naučte své webové stránky konečně prodávat!

  • Články, které sklidily nejvíce úspěchů:
  • Chci dostávat nové články do své e-mailové schránky
  • Kategorie
  • TOPlist