Jak zaujmout návštěvníka webu během prvních 15 vteřin?

Určitě jste už někdy slyšeli, že máte cca 5-15 vteřin na to, abyste zaujali návštěvníka svého webu. Abyste udělali dostatečný dojem, aby začal na vašem webu scrollovat a více se o vás zajímat. 

Jak ale zaujmout návštěvníka webu během 15 vteřin? 

Dejte mu náplast na jeho problém. Vyřešte mu jeho trápení. 

V těch prvních několika vteřinách návštěvníka vlastně vůbec nezajímá kdo jste, co máte rádi, jací jste. Chce vědět, že se dostal na místo, kde mu bude nabídnuta pomocná ruka. Místo, kde vyřeší svůj problém. Že našel člověka, který mu dá náplast, řešení, vyřeší to za něj

 

Uvedu to na příkladu Lojzy Nováka, kterého můžete znát z mého e-booku Jak vytvořit prodejní web v 10 krocích? 

Lojza je IT mág. Lepšího ajťáka pod sluncem není!
Zaujal by vás ale nějakej Lojza Novák, kdyby to první na jeho webu bylo:

Jsem Lojza Novák a mám rád IT.

Nazvala bych to zavírací úvodní větou. Protože po tomhle 99% lidí z Lojzova webu odejde.  Lojza je nezajímá. A IT je jim šumák, IT nerozumí a proč by se tedy měli bavit s někým, kdo to miluje?! 

 

Na druhou stranu, když to Lojza vezme za správný konec, může to vypadat i takto: 

Nevyděláváte?
Postavím vám e-shop s milionovým obratem.
A aby to bylo osobnější, nejsem jen tak nějaký IT mág, jsem Lojza.” 

A to už chcete!
Chcete se svým e-shopem vydělávat miliony! A v tu chvíli jsou jen 2 možné varianty: 

  1. zjistíte si o Lojzovi ještě něco víc, kouknete na reference,
  2. hned mu napíšete o cenovou nabídku.

Tak či tak Lojza zaujal. Lojza si vás získal. Lojza vyhrál! 

 

K tomu, abyste to mohli udělat, musíte samozřejmě znát svou cílovku – tedy lidi, skupinu, člověka, kterému prodáváte.
Protože, když tohle milionové e-shopové řešení budete nabízet na špatných místech, špatným lidem, tak ani ten nejlepší slogan, ta nejlepší náplast nezabere.
Takže než si začnete zoufat, že vám web nefunguje, že je asi nějaký rozbitý, tak se zamyslete nad tím, jestli máte definovanou cílovou skupinu a svůj obsah sdílíte tam, kde vaše cílovka je. 

 

Proto jsem se i já rozhodla, přeladit na jinou vlnu.
Copywriterka s duší umělce asi nikoho moc nevytrhne, mám pravdu?
Víte ale jak se to říká: kovářova kobyla chodí bosa. Každopádně v dohledné době budete svědky, jak si já sama beru své rady k srdci.
Jsem zvědavá na vaše reakce :) 

Michaela Gřešková
Michaela Gřešková
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

  • check-list: Jak napsat článek, který si lidé opravdu přečtou?

    Stáhněte si check-list ZDARMA a mějte už jen čtené články :)

  • Články, které sklidily nejvíce úspěchů:
  • Chci dostávat nové články do své e-mailové schránky
  • Kategorie