Jak si získat srdce (a peněženku) zákazníků

Dneska to bude znovu o tom, jak mě štěně naučilo něco o prodeji a marketingu. 

 

Dost pravděpodobně to taky děláte. Ono to totiž dělají i lidi, kteří by neměli, dělají to i profíci v oboru. 

Zavalí klienty hromadou slov a informací, pokynů … A klient je z toho tak zmatený. Místo aby se rozhodoval, co by měl asi udělat, tak odejde a zapomene (že existujete a že něco nabízíte). 

 

Expert na to je třeba můj brácha. Když jdeme společně venčit štěně a štěně se rozhodne kráčet po cestě místo po chodníku můj brácha na ni spustí: “Sakra Daisy, jsi blbá, pojď na chodník, přejede tě auto, tam nesmíš. Daisy ty blbečku, slyšíš mě?!
Vypadá to tak, že Daisy ho má na háku, dál ťape po cestě a pravděpodobně si ani nevšimla, že mluví na ni. 

A přesně tohle většina lidí dělá v marketingu a při prodeji. 

V e-mailech zahrnou lidi spoustou informací a ještě jim tam nahází 10 odkazů. Takže, než se klient dostane ke konci, kde se většinou nachází nabídka, je znechucený. A úplně v tom nejlepším případě, výzva k akci v e-mailu chybí úplně! Prostě vyprávějí, odkazují a čtenář na konci neví, pod jakým odkazem se ta akční nabídka skrývá. No tak jde na e-mail další, nebo dokonce znechuceně zaklapne notebook a jde třeba venčit psa. 

A to nás vrací k tomu, jak bychom s těmi štěňaty a klienty měli mluvit. 

Když jdu s Daisy sama, stačí mi jedno kouzelné slovo, aby neťapkala po cestě a neriskovala tak svůj psí život. Stačí mi říct “Daisy chodník.” Hodí na mě ty svoje kouzelné očka, kterými se snaží říct: “Ale ono to tam fakt voní.” Když ale zopakuju “Daisy chodník.” tak zahodí pohled ala já-chudák-nic-mi-nedovolíš! A jde k pravé kapse, kde očekává odměnu, že poslechla. 

 

Ještě, než se ale začnete radovat, že stačí jedno slovo a klienti u vás utratí miliony, musím vám ještě něco říct. Ono se to chlupaté štěně nenarodilo s tím, že vědělo, co je chodník a co je cesta. Několik týdnů jsme chodili, sedali si (teda ona si sedala) na chodník a já kolem ní jako blázen skákala a ukazovala ji, toto je chodník a že to je bezpečí a že to je cesta a to je nebezpečí. To znamená, že důležitý bod je také své klienty a zákazníky si vychovat, než jim začnete prodávat. Ale o tom jsem psala v článku TADY

 

Z tohoto článku byste si měli odnést a řídit se těmito 2 důležitými body:

ZJEDNODUŠTE TO! 

Když jsem byla na školení Jak na sítě, Michelle Losekoot nám data text a řekla, že ho máme zjednodušit. A za každé slovo, které tam nemusí být ji dáme litr. 

 

KLIENTY SI VYCHOVEJTE, NEŽ JIM ZAČNETE PRODÁVAT

Když koukneme na ten klasický funnelový systém: klient si stáhne něco zdarma a hned další e-mail který mu přijde bude kurz za 10 000 se slevou 10%, to asi neklapne. Člověk vás nezná, nic od vás nechce. Maximálně když ho zaujmete, chce vás poznat. Chce zjistit, jak to děláte, proč to děláte. Takže mu na e-mail poštele pár článků. Nenápadně ho dostane na své socky, abyste mu do hlavy vštípili svou “mluvu”, slovník, téma … 

Míša Gřešková
Míša Gřešková
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • e-book: 5 kroků k vytvoření webu, který oprvadu prodává

    Stáhněte si e-book ZDARMA a naučte své webové stránky konečně prodávat!

  • Články, které sklidily nejvíce úspěchů:
  • Chci dostávat nové články do své e-mailové schránky
  • Kategorie