Jak napsat fakt skvělý článek, který “prodá”?

Že je obsahový marketing velká VĚC, která umí vydělat balík, není pochyb.
Druhá věc je, jak na takový obsah správně … Protože co si budem, není obsah jako obsah. A ve většině případů, když nějaký ten obsah tvoříme, chceme z toho něco mít. Je to tak? 

Jak tedy napsat článek, který prodá? 

Než zasednete k psaní, ujasněte si toto: 

  • jaký má článek cíl/úkol = to vám definuje jasné call to action
  • koho chcete článkem oslovit

 

Nadpis!!!

Blesk. Jsem přesvědčena, že kdyby Blesk neměl nadpisy jaké má, jeho obsah by nikoho moc nezajímal …
A stejně to je se všemi články. Offline i online.
Váš nadpis musí být něco, co čtenáře donutí kliknout. V záplavě příspěvků na sociálních sítích je těžké ukrást si něčí pozornost. A právě to musíte s nadpisem svého článku udělat. Ukrást si pozornost čtenářů. 

A když jsme u těch sociálních sítí, pozornosti a zaujmutí … vyberte si vhodnou náhledovou fotku článku. Nechci říkat, že má být kontroverzní, minimalistická, vlastní, z fotobanky, světlá tmavá … to ve výsledku musíte vědět vy, co je ve vašem oboru TO, co lidi chytne. 

 

Zaujměte hned v úvodu.

Když už si čtenáře urvete pro sebe, hlavně ho nepouštějte!
Hned druhá věc, která je důležitá, je prvních několik vět článku. Právě ty můžou být rozhodující, jestli čtenář dočte a dostane se k vaší nabídce, vaší call to action, která prodá nebo ne …
Proto nikam nespěchejte. V článcích začínáme naplno hned od začátku. 

 

Příběhy prodávají.

Věřím, že to pro vás není novinka. Mýlím-li se, tak ano, příběhy prodávají.
Proč? 

  • Lidé mají pocit sounáležitosti s někým, říkají si: Pokud to i Maruška zvládla, tak já taky!,
  • příběhy jsou emotivní a emoce hýbou světem,
  • čtenář se tolik necítí masakrován marketingovým sdělením.

 

Odrážkujte, odstavcujte, rozbíjejte!

Moc, vás prosím nepište své články takto: 

Že je obsahový marketing velká VĚC, která umí vydělat balík, není pochyb. Druhá věc je, jak na takový obsah správně … Protože co si budem, není obsah jako obsah. A ve většině případů, když nějaký ten obsah tvoříme, chceme z toho něco mít. Je to tak? Jak tedy napsat článek, který prodá? Než zasednete k psaní, ujasněte si toto: jaký má článek cíl/úkol = to vám definuje jasné call to action, koho chcete článkem oslovit. Nadpis!!!Blesk. Jsem přesvědčena, že kdyby Blesk neměl nadpisy jaké má, jeho obsah by nikoho moc nezajímal … A stejně to je se všemi články. Offline i online. Váš nadpis musí být něco, co čtenáře donutí kliknout. V záplavě příspěvků na sociálních sítích je těžké ukrást si něčí pozornost. A právě to musíte s nadpisem svého článku udělat. Ukrást si pozornost čtenářů. A když jsme u těch sociálních sítí, pozornosti a zaujmutí … vyberte si vhodnou náhledovou fotku článku. Nechci říkat, že má být kontroverzní, minimalistická, vlastní, z fotobanky, světlá tmavá … to ve výsledku musíte vědět vy, co je ve vašem oboru TO, co lidi chytne. Zaujměte hned v úvodu. Když už si čtenáře urvete pro sebe, hlavně ho nepouštějte! Hned druhá věc, která je důležitá, je prvních několik vět článku. Právě ty můžou být rozhodující, jestli čtenář dočte a dostane se k vaší nabídce, vaší call to action, která prodá nebo ne … Proto nikam nespěchejte. V článcích začínáme naplno hned od začátku. Příběhy prodávají. Věřím, že to pro vás není novinka. Mýlím-li se, tak ano, příběhy prodávají. Proč? Lidé mají pocit sounáležitosti s někým, říkají si: Pokud to i Maruška zvládla, tak já taky!, příběhy jsou emotivní a emoce hýbou světem, čtenář se tolik necítí masakrován marketingovým sdělením.

Internet není román. Internet je místo, kde je všechno rychlé. I čtení. 
V 99% případů se články na internetu nečtou, skenují se pohledem. A aby čtenář věděl, kde se má zastavit, co je důležité, aby se nezačal nudit, článek se musí rozbít. 

  • Odstavci
  • Podnadpisy.
  • Odrážkami.
  • Obrázky.

 

Řešte jejich bolavé koleno.

Článek je marketingový nástroj, stejně jako třeba reklama. A kromě toho, že musíte zaujmout, musíte čtenářům taky vyřešit jejich problém. Dát jim náplast na jejich bolístku.
Pro příklad nebudu chodit daleko, vy chcete prodat viďte, a já vám dávám návod, jak napsat článek, který prodá. 

 

Jasné a jedno call to action. 

Výzva k akci musí být jasná. A jedna. Když dáte lidem vybrat, vzniká rozhodovací paralýza. A ta většinou vede k jednomu, potencionální klient odejde s prázdnou. A vy tedy taky. 

Rozhodnutí je tedy na vás :)
Víc výdělků nebo víc výzev k akci?

 

Abyste měli svůj prodejní článkový check-list vždy po ruce, stáhněte si jej v PDFku. Učinit tak můžete TADY.

 

Michaela Gřešková
Michaela Gřešková
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • check-list: Jak napsat článek, který si lidé opravdu přečtou?

    Stáhněte si check-list ZDARMA a mějte už jen čtené články :)

  • Články, které sklidily nejvíce úspěchů:
  • Chci dostávat nové články do své e-mailové schránky
  • Kategorie