Jak dosáhnout zdárného cíle s tvorbou webu

Tvorba webu je proces. Není to práce přes noc. Z toho jsem se už vyléčila.
Pro některé se ale tvorba webu stane procesem pekelným … 

Proč?
Vždyť je to jen o přetahování obrázků a dopisování textů, nebo ne?! 

 

1. Každý web by měl mít svůj cíl. 

Web může: 

  • prodávat, 
  • představit vaši firmu, 
  • být vašim uměleckým portfoliem, 
  • sbírat kontakty, 
  • vzdělávat, 

Ale vždycky, než se do tvorby pustíte, musíte vědět, co od webu chcete. A to ať už si web tvoříte sami nebo vám s tvorbou někdo pomáhá. 

 

2. Plánujte. 

Miluju, když mi klient řekne: jo, jo, to já mám v diáři, že zítra na webu popracuju.
Moje otázka hned zní: a co na něm popracujete?
No to já nevím, tak nějak to probrouzdám a upravím třeba texty. Nebo co bude potřeba. 

V tu chvíli je všechno, VŠECHNO, ztraceno. Brouzdat po webu můžete až těsně před spuštěním. Ladit, dolaďovat, odlaďovat. 

Do té doby, musíte jet podle plánu a rozhodně se nevrhat hned do všeho! Váš web není bazén, abyste tam skákali po hlavě. Web je slon. A jak sníte slona? Po kouscích :)

 

Všechno strategicky naplánovat, abyste dosáhli svého cíle, je nejlepší pomocí SMARTEEST+ CÍLŮ. Jestli jste o této metodě ještě neslyšeli, nepanikařte. SMARTEEST+ je totiž update známých SMART cílů.
A všechno o metodě Smarteest+ cíle najdete TADY. Pokud chcete totiž dosahovat svých cílů, tak TADY je vaše Bible. 

3. Nezapomínejte na to, že zákony platí i online. 

Když sedáte za volant, sedáte s vědomím, že máte v peněžence řidičák. Platíte daně.
Zákony platí i na webu. Tedy nezapomeňte si je nastudovat.
Obecná webová pravidla zahrnují, mít na webu přišpendlené: 

  • kontakt, 
  • prohlášení o ochraně osobních údajů, 
  • obchodní podmínky.

Pochopte, chráníte tím své klienty, ale i sebe. 

 

4. Nikdy to nebude dokonalé hned napoprvé. 

Toho brouzdání a dolazování bude hodně. Fakt, že jo. Nikdy to nebude perfektní napoprvé, to mi věřte. Občas něco přesunete, něco přepíšete.
Nebo to změníte úplně.
A to na základě toho, kam se bude posouvat váš byzyns. Na základě zpětné vazby návštěvníků a klientů. 

 

5. Web by měl být sociální, ale nepřehánějte to, abyste neskončili s kocovinou. 

To, že si vytvoříte web, je úspěch! O tom žádná.
Ale nezapomeňte, že samotná url adresa nic neznamená. Nic neznamená ani báječný obsah, když se o něj nepodělíte.
A nejjednodušší dneska bude začít na sítích. 

Dejte si ale POZOR, abyste to nepřehnali. Se svými plány, kde všude budete aktivní. Každá sociální síť totiž potřebuje svůj obsah. Každá sociální síť má jinou cílovou skupinu, takže oslovíte jiné lidi a musíte na ně jinak. 

Proto, když začnete spřádat plány, kde všude budete publikovat obsah, zamyslete se: 

  • je tam vaše cílovka? 
  • Budu na to mít čas? 

Protože, když to se sociálními plány přeženete, jediné co z toho získáte, bude bolehlav a zoufalství. 

 

Michaela Gřešková
Michaela Gřešková
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • check-list: Jak napsat článek, který si lidé opravdu přečtou?

    Stáhněte si check-list ZDARMA a mějte už jen čtené články :)

  • Články, které sklidily nejvíce úspěchů:
  • Chci dostávat nové články do své e-mailové schránky
  • Kategorie