Co vám nikdo neřekne o online podnikání?

Jasně, marketing je marketing, ale co je moc, to je příliš … 

Nechci na nikoho plivat, a rozhodně nebudu nikoho jmenovat, protože i přesto, že nesouhlasím s některými věcmi, které říkají, jsou to lidi, kteří na druhou stranu ví, co dělají (aspoň tedy ve většině případů). 

 

Možná jste to už od nějakého online-info-podnikatele slyšeli:
Online může podnikat dneska každý!
Je to strašně jednoduché!
Je to skoro bez práce!
Za měsíc můžete být milionář! 

No, jo, jasně, ale … 

 

Už od doby, co jsem dostala trošku rozumu, jsem říkala, že ne každý může podnikat.
A ne každý, kdo podniká může podnikat online.
Není v tom žádný hate, je to fakt.
Někdo miluje čokoládu a někdo na ni má alergii a nikdo z těch lidí není špatný člověk. 

 

Ale zpátky k online podnikání a prohlášením o něm. 

Je super, když svůj online byznys dostanete do stavu, že vám “jen tak” zautomatizovaně přicházejí denně peníze na účet. A tento stav je možný, neříkám, že ne. Jen to nebude zítra … A na tom se mnoho lidí zasekne. 

Mnoho online guru totiž prohlašuje, že je to tak jednoduché, že to nastavíte přes noc a druhý den už vyděláváte. 

Není … 

Online podnikání je v základu stejné jako jakékoliv jiné podnikání.

Jednodušší je to jen proto, že to můžete dělat z pláže, gauče, od bazénu v Karibiku nebo z kavárničky v Amsterdamu. 

 

Jak je to tedy s tím online podnikáním?
Připravila jsem si pro vás 3 nejčastější mýlky před startem online podnikání: 

“PODNIKAT ONLINE JE LEVNĚJŠÍ! Vlastně úplně zadarmo!”

Jasně neplatíte nájem prodejny, ale platíte webovou doménu, hosting, šablonu, e-mailový nástroj, fakturační systém … a kde máme nástroje a programy na řízení firmy v tom úplném základu?

Pro představu vám tady přikládám tabulku “základních” ročních nákladů:

 

“ONLINE O MĚ VŠICHNI VĚDÍ! A zadarmo pochopitelně.”

Možná v době, kdy webové stránky měly jen velké firmy, tak ano. Dnes mám web každý druhý a někteří jich mají dokonce několik. Stejně tak je to s Facebook stránkami. Nikdo vám nezatleská, natož nezaplatí za to, že jste si založili web nebo jste se přidali na Facebook. 

Stejně tak jako, když si otevřete obchod ve městě, tak i když spustíte webové stránky, chce to nějakou tu propagaci, chce to marketing a peníze do reklamy.
Nikdo nesedí doma na zadku a nečeká, až spustíte svůj web a on bude moci vytasit svou kreditní kartu. 

 

“ONLINE USPĚJU PŘES NOC!”

Jsme online, existují jednoduché systémy a programy, všechno je to tak jednoduché.
You wish. Ale ve skutečnosti to tak nefunguje. Úspěch přes noc funguje třeba až po 2 letech intenzivní práce. 

 

Na závěr rozhodně nechci říct, že se nemáte pouštět do vlastních projektů online. Jděte do toho! Splňte si svůj sen. Dejte sbohem šéfovi a práci, která vás deptá. Jen mějte na vědomí, že to není o mávnutí kouzelným proutkem. 

I přesto, že existují dneska jednoduché nástroje, někdo ty nástroje musí nastavit. Někdo do těch nástrojů musí nacpat obsah a to všechno, co chcete poslat do světa.
Uvědomte si, že dneska je na internetu i moje babička, a to může být vaše výhoda, protože můžete dneska prodat téměř každému, ale taky to může být vaše nejhorší noční můra, protože online může být i konkurence. 

Míša Gřešková
Míša Gřešková
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • check-list: Jak napsat článek, který si lidé opravdu přečtou?

    Stáhněte si check-list ZDARMA a mějte už jen čtené články :)

  • Články, které sklidily nejvíce úspěchů:
  • Chci dostávat nové články do své e-mailové schránky
  • Kategorie