Co je to magnet? A proč ho POTŘEBUJETE na webu?

Když někomu řeknu, že by měl na webu mít magnet, tak na mě většinou koukají jako na blázna … 

Mnozí si totiž myslí, že mluvím o magnetkách, které na lednici drží nákupní seznamy.
Tak to prosím vás NE! 

Magnet, v tomto případě, se rovná NĚCO, co návštěvníka webu k sobě přitáhne a chytne.

Fyzikální zákony s tím ale nebudou mít nic společného. Tento magnet je totiž součástí zákonů MARKETINGOVÝCH. 

 

Magnet na webu může být: 

  • e-book
  • check-list
  • myšlenková mapa
  • krátké video

 

Zkrátka něco, co bude mít pro návštěvníky webu nějakou hodnotu, ale zároveň vás to “nebude nic stát”. To znamená, magnet NENÍ fyzický produkt.
Magnet na webu by měl návštěvníkovi dát jistou ochutnávku toho, co děláte, v čem jste dobří. 

 

Proč mít magnet na webu? 

Představte si situaci, že hledáte někoho, kdo vám pomůže s byznysem na Instagramu …

 A vlastně možná ani nevíte, co a koho přesně hledáte. Projdete 10 webů. A na jednom z nich bude magnet. Vy zadáte svou e-mailovou adresu a získáte tak PDFko “3 kroky k vytvoření příspěvku na Instagram, který prodá!” 

A během následujících 2 týdnů, kdy stále máte v hlavě, že něco fakt potřebujete, tak vám od Marušky Instagramové přijdou další 4 e-maily. Optá se vás, jak se vám povedl příspěvěk po přečtení PDFka. Pošle vám odkaz na článek, kde ukazuje jak vyfotit fotku, která zaujme. No a pak vám řekne, že toho mnohem víc najdete v kurzu/na přednášce/v e-booku/nebo vám osobně pomůže při konzultacích. 

A přesně v tuto chvíli si už nepamatujete ani jeden z těch webů, které jste při své první hledací expedici navštívili. Jen ten od Marušky Instagramové. A pro Marušku to znamená kšeft! 

 

Co k takovému magnetu na web potřebujete? 

  • Nápad, který proměníte v PDF, myšlenkovou mapu, check-list.
  • Grafické zpracování toho nápadu (nejjednodušší nástroj na takového hraní je Canva).
  • E-mailingový nástrojSmartemailing, MailChimp … 

 

Vím, že se možná i tady (stejně jako na zbytku internetu) najdou lidi, kteří už teď mají připraveno spoustu argumentů, proč je to špatně, proč to dělat nebudou, že je to spam a HNUS. 

Na rovinu vám řeknu, že bych nedoporučovala nic, co nemám vyzkoušené na sobě a nefungovalo by to. 

S magnetem na webu prodává jak náš firemní projekt Zázračné Bachovky, tak i já sama. Už v článku TADY jsem psala, co se stalo, když jsem si na web vytvořila PDFko zdarma (ten takzvaný magnet). A do dneška se mi na základě tohoto e-booku ozývají lidé, že by chtěli pomoci s vytvořením webu, který prodává.  

 

Samozřejmě, je-li vám to opravdu tolik proti srsti a tento způsob marketingu – a prodejních funnelů – je pro vás jako osina v zadku, račte se posunout o dům dál a čerpat marketingovou inspiraci u dalších markeťáků a blogerů :) 

Míša Gřešková
Míša Gřešková
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • check-list: Jak napsat článek, který si lidé opravdu přečtou?

    Stáhněte si check-list ZDARMA a mějte už jen čtené články :)

  • Články, které sklidily nejvíce úspěchů:
  • Chci dostávat nové články do své e-mailové schránky
  • Kategorie