4 věci, které nesmí chybět na vašem webu

Existují jisté věci, které odzkoušel už nejeden (online) podnikatel, které na webových stránkách zkrátka a jednoduše být MUSÍ, chcete-li prodávat. 

Určitě vám tady nechci předávat rady, které jsem si někde jinde přečetla. Všechny ty 4 věci, které najdete níže v článku, jsem na vlastní kůži a projekty vyzkoušela a do praxe aplikovala

Takže jdeme na to!
První věc, která musí být na každém prodejním webu, je bez debat: 

Proklientský náhled na věc (produkt)

Možná vás to některé překvapí, že takovou samozřejmost vůbec zmiňuju. Ale je to zásadní chyba, kterou většina podnikatelů dělá.
Popisují produkt/službu, jako by to byl toaletní papír. Jako by úplně všichni už vlastně věděli co to je a proč to potřebují.
Tvrdá pravda je, že lidi nezajímá samotný produkt/služba, zajímá je, co z toho získají oni. Jak jim to ulehčí život. 

Uvedu vám konkrétní příklad ze svého e-booku Jak vytvořit prodejní web v 10 krocích:

Jako první musíte klientovi říct, co z toho bude mít. Až pak v jaké formě to dostane.
Vezměně si jako příklad třeba mikrovlnou troubu. Proč si někdo mikrovlnku kupuje? 

  • Chce mít rychle ohřáté jídlo, 
  • chce mít teplé jídlo, 
  • chce mít čerstvý a rychle udělaný popcorn kdykoliv, ne jen v kinosále, 
  • … 

Vymalujte jim tu pohádkovou realitu, kterou s vaším produktem zažijí …
“Taky se domů vracíte z práce zpráskaní jako psi a ještě k tomu hladoví? Jediné co vaše lednička obsahuje jsou zbytky od oběda?
S mikrovlnou troubou budete mít během několika vteřin na talíři teplou večeři. Mezi čerstvě uvařeným a sehřátým jídlem nepoznáte rozdíl! “

A až potom jim řekněte parametry. 

  • Barva, 
  • objem, 
  • velikost, 
  • vnitřní rozměry trouby, 
  • ovládání, 
  • otevírání dvířek 
  • příkon, 
  • výkon. 

Já vím, že vy tu mikrovlnu před sebou vidíte. Víte jak vypadá, možná držíte v ruce i krabici se všemi těmi parametry, ale váš zákazník ne! A vy mu to všechno musíte říct. Nic z toho totiž není samozřejmé! 

 

A k tomu se tak trošku váže tvrzení, že webová stránka není román, proto pamatujte na to, aby si i texty na webu zachovaly

Přehlednost a stručnost

Představte si, že váš potenciální klient otevře váš web a vybafne na něj tolik textu, tolik nepřehledných informací, že se vyděsí a okamžitě odejde.
Měli jste 5 vteřin na to zaujmout, ale vy jste se svým výtvorem udělali úplný opak. 

Proto myslete na pravidla: 

  • pište výstižné (a pokud možno krátké) texty,
  • používejte odstavce, odrážky, formátování, 
  • nebojte se obrázků, fotek a grafiky, na rozbití dlouhého textu,
  • pokud potřebujete návštěvníkům zdělit hooodně čísel, dejte to do grafu.

 

A když už je zaujmete, chytněte je a nepusťte aneb

Magnet, jako cesta k budování důvěry

Magnet se v tomto případě rovná NĚCO, co návštěvníka webu k sobě přitáhne a chytne.
Magnet na webu může být: 

  • e-book
  • check-list
  • myšlenková mapa
  • krátké video

Návštěvník webu vám dá za stažení magnetu e-mail (nebo jiný kontakt) a vy už s ním pak komunikujete – budujete důvěru. Objevujete se pravidelně v jeho e-mailové schránce a ukazujete mu, jak jste dobří. Ukazujete mu, že svému oboru fakt rozumíte a že má své trable (a peníze) svěřit právě vám. 

Více o magnetu, najdete v článku: Co je to magnet? A proč ho POTŘEBUJETE na webu?

 

Přesto, že to někdy nevypadá, i na internet se vztahují zákony. Proto nezapomeňte, že i váš web musí splňovat:

Zákonné povinnosti

Hádám, že to vám moc radost neudělalo. Ale nejsem tady od toho abych vás naštvala, ale abych vám zachránila zadek před nepříjemnostmi a případnými pokutami.
Hned na úvod tohoto bodu bych chtěla říct, že každý máme jiný byznys, a co může být pro jednoho ok, pro druhé být ok nemusí. Proto doporučuju právní stránku webu konzultovat s právníkem. 

Ten základ ale je: 

  • kontakt, 
  • prohlášení o ochraně osobních údajů, 
  • obchodní podmínky, 
  • cookies lišta. 

V kontaktu, kromě kontaktu na vás, by mělo být uvedeno: 

  • Jméno/název společnosti (tak jak je uvedenp v obchodním rejstříku) + dovětek (s.r.o.) 
  • Sídlo 
  • IČ 
  • Údaj o zápisu v rejstříku (živnostníci zapsáni v živnostenském rejstříku) 
  • DIČ (jste-li plátci DPH) 

A to všechno musí být pro návštěvníka/klienta lehce dohledatelné. 

 

Více podrobností a dalších 6 kroků + tipy na nástroje, které vám pomohou s tvorbou prodejního webu, najdete v e-booku 10 kroků k vytvoření prodejního webu

Rate this post
Michaela Gřešková
Michaela Gřešková
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

  • check-list: Jak napsat článek, který si lidé opravdu přečtou?

    Stáhněte si check-list ZDARMA a mějte už jen čtené články :)

  • Články, které sklidily nejvíce úspěchů:
  • Chci dostávat nové články do své e-mailové schránky
  • Kategorie