4 kroky, jak své přátele na Facebooku proměnit v návštěvníky webu

Jak ve 4 krocích dostat návštěvníky na svůj web?
Aneb jak na to, aby byl Facebook marketingový nástroj a ne zabiják času?

Většina z nás na Facebooku tráví opravdu hodně času – i čas, který vlastně ani nemají.
A pak taky hodně lidí fňuká, že nemá čas na to, rozjet svůj novej (online) byznys. Že oni na takové věci jako “projekty pro radost” nemají čas! Nebo taky, že jejich webové stránky jsou asi nějaké rozbité, že nefungují, že jim tam nechodí lidi.

A ano zbavit se závislosti (v této situaci na tvrdé droze jménem Facebook) je věc těžká. Jak abstinovat vám neřeknu, nejsem cvokař ani lékárník, ale poradím vám, jak alespoň ten čas na Facebooku zabíjet efektivně.

Na svém osobním profilu jste se svým novým webem už určitě pochlubili – měli jste během dvou dnů nárůst návštěvnosti o 200% více a pak to spadlo zpátky na nulu. Je to tak?
Ano přátelé jsou skvělá věc, mít kamaráda, který vás podpoří – daruje like nebo se dokonce daruje i srdíčkový komentář – je pocit vskutku parádní. Ale kamarádovi Lojzovi se stačí na vaše stránky kouknout jednou. Svou kamarádskou povinnost – tedy pochválit vaši práci – má odškrtnutou.

 

Jak tedy dál?
Jak svůj web dostat k potenciálním klientům?

 

Začnu možnostmi, které jsou “zdarma”. Tedy platit za ně budete “jen” svým časem.

 

  1. Facebook skupiny

Vsadím se, že v nějaké té Facebook skupině určitě jste. Neříkám, že každá splní očekávání tohoto bodu, ale pár se jich najde …
A co teda s těma Facebook skupinama?
Za mě existují 2 možnosti:

  • požádání o zpětnou vazbu
  • zapojení se do diskuzí

 

a) požádání o zpětnou vazbu

Jen přátelské upozornění, než něco někam zveřejníte s prosíkem o názor. Nečekejte, že vás tam všichni poplácají po rameni – může se vám na hlavu sesypat taky pořádná hromada hnoje, takže jistá psychická příprava neuškodí ;)
Ale POZOR, než začnete cokoli v jakékoliv skupině sdílet, přečtěte si pravidla jednotlivých skupin. V lepším případě vám příspěvek smažou, v horším vás ze skupiny vykopnou.

 

b) zapojte se do diskuze

Hned na úvod řeknu, hlavně to nedělejte „na sílu“. Protože cpát někomu váš web o chování křečků i u otázky, kde se najíst v Praze, bude spíš na škodu než na užitek.
Pokud ale někdo nadnese otázku z vašeho oboru, nebo nakousne téma, které se čistě náhodou vyskytuje na vašem blogu, podělte se.

 

Pak taky něco, do čeho nemusíte fyzicky cpát peníze, ale času vás to bude stát ještě o něco víc.

  1. Kvalitní obsah

Proč zmiňuju to “kvalitní”, protože “Ahoj, jak se máte. No víte, já zase nestíhám, takže pořádný článek bude až někdy příště.” nikoho moc nevytrhne. A Googlu vás taky bude mít zřejmě u zadku a rozhodně ne na prvních příčkách ve vyhledávání.
Budete-li mít kvalitní obsah, tedy obsah, který osloví čtenáře, který jim bude řešit nějaký jejich problém, nebo bude inspirovat, budou ho sdílet sami.
A když jsme u toho vyhledávání na Googlu, dobré SEO taky není úplně na škodu ;)

 

I přesto, že investice času je to nejdůležitější, peněžní investice taky nejsou zanedbatelné. Do čeho tedy investovat?

Řeč byla o kvalitním obsahu a na to navazuje i kvalitní sdílení.

  1. Zautomatizované sdílení obsahu

Pokud už patříte k těm šťastlivcům, kteří na svém webu mají už nějaký obsah, není nic jednoduššího, než obsah nasypat do programu, který to bude sdílet za vás.
Těchto pomocníků jsem vyzkoušela více, ale zůstala jsem jen u jednoho, a to SmarterQue. Všechno, co potřebujete vědět, najdete v článku TADY.

 

  1. Facebook reklama

Podle posledních statistik je na Facebooku 5,3 milionu Čechů. Takže nějaká ta naděje, že někoho oslovíte, opravdu je. Důležité je ovšem umět reklamu správně zacílit. Můžete buď sami zkoušet, učit se od odborníků nebo nějakého toho odborníka zaplatit, aby vám to nastavil.

Nejsem odborník na Facebook reklamu, ale za čím si budu stát, je fakt, že než se do něčeho takového pustíte na vlastní pěst, nastudujte si alespoň nějaké základy.
Jinak do toho vrazíte peníze, přinese vám to tak ledas houby, budete naštvaní, zklamaní a zavrhnete něco, co má potenciál. Takže by to dopadlo asi tak, jako byste se snažili jezdit na kole s vyfouknutýma pneumatikama.

 

A s čím máte zkušenost vy?
Nebo doporučili byste ještě něco dalšího?

Míša Gřešková

Copywriterka at EDUWAY s.r.o.
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.
Míša Gřešková
Míša Gřešková
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • e-book: 5 kroků k vytvoření webu, který oprvadu prodává

    Stáhněte si e-book ZDARMA a naučte své webové stránky konečně prodávat!

  • Články, které sklidily nejvíce úspěchů:
  • Chci dostávat nové články do své e-mailové schránky